NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » HYDE PARK » AKTYWACJA A SAMOCHÓD/MOTOCYKL, ITP..

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Aktywacja a samochód/motocykl, itp..

zasady SOTA
  
SQ6GIT
04.09.2017 20:32:03
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JO81LB / JO80TU

Posty: 706 #2461964
Od: 2014-3-30


Ilość edycji wpisu: 2
Jako że przez przypadek dziś postudiowałem niektóre zasady SOTA, rzucił mi się w oczy punkt o wykorzystaniu samochodu czy innego silnikowego pojazdu, który brzmi tak:
3.7.1.3. Operations must not be in, or in the close vicinity of , a motor vehicle. No part of the station may be connected in any way with the motor vehicle.

Oczywiście moją uwagę przykuło, że aktywacja powinna nie odbywać się z "bliskiej odległości od pojazdu". Postanowiłem dopytać Management Team SOTA na forum międzynarodowym - co to oznacza w praktyce? (Wpis że nie nadawać z samego samochodu jest oczywisty, ale ta niedaleka odległość jest wieloznaczna). Na dobrą odpowiedź nie kazali długo czekać i wydaje mi się na tyle interesująca, że się nią podzielę.

1. Wg MT zasada jest celowo nieprecyzyjna, aby umożliwić aktywację osobom niepełnosprawnym czy ograniczonym ruchowo.
2. Nieprecyzyjność tego punktu również umożliwia aktywację, gdy legalny parking jest właśnie na samej górze i siłą rzeczy samochód jest w Strefie Aktywacji.
3. Autorzy punktu zakładają, że osoba o pełnej sprawności fizycznej i nie musząca zostawić samochodu na górze, pokona jakiś tam dystans aby na górę wejść. Nie definiuje się jaki to ma być dystans zostawiając tę ocenę Aktywatorowi.
4. Niedopuszczalne jest nadawanie z wewnątrz auta, czy wykorzystanie jego części lub zasilania.

Andy MM0FMF fajnie to ujmuje: "jeśli samochód odjedzie, a nic nie zmieni się w sposobie Twojej aktywacji, to znaczy, że nie łamiesz zasady 3.7.1.3"

Wątek na forum międzynarodowym tutaj: http://reflector.sota.org.uk/t/vehicle-usage-where-is-the-limit/15917

A teraz wróćmy do najfajniejszego, czyli do aktywacji... aniołek

EDIT: W związku z tym, że mój komentarz precyzujący może być niezauważony dalej w wątku, dodaję tu w pierwszym wpisie - wątek ten ma za zadanie tylko i wyłącznie powiedzieć o granicach i zasadach, jeśli będziemy wykorzystywać samochód jako element logistyki w dotarciu na szczyt i gdy jest to ten rzadki przypadek, gdy parking jest na samym szczycie lub w Strefie Aktywacji. Nie mówimy o promowaniu zdobywania szczytów pojazdem silnikowym - chyba niewielu z nas miałoby w tym przyjemność. Ja na pewno nie...
Na forum międzynarodowym nikt mojego zapytania nie odebrał jako chęć zdobywania autem i chyba tu też nie będzie inaczej...
_________________
siemdiesiattri de SQ6GIT
sq6git.blogspot.com
twitter.com/sq6git
  
Electra18.04.2024 20:51:19
poziom 5

oczka
  
SP6MJS
04.09.2017 22:42:17
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: KO02KF

Posty: 46 #2462019
Od: 2015-2-16
Mogłeś zacytować pełny tekst tego punktu.

"Operations must not be in, or in the close vicinity of, a motor vehicle. No part of the
station may be connected in any way with the motor vehicle. However, the use of a bike
(non-motorized) or animals to enter the Activation Zone is permitted.
"

Ja to rozumiem tutaj tą drugą część jako:
"Jednakże możesz użyć roweru (nie napędzanego silnikiem) lub zwierząt aby wejść do strefy aktywacji."

Jeśli jest parking w strefie aktywacji i wwiozłeś nim radio antenę baterie do strefy aktywacji to nie powinna ci się wg zasad liczyć.
Ale jeśli wyjmiesz 100m niżej sprzęt nadawczy, wjedziesz np Jeepem pod sam szczyt, wrócisz po graty i wniesiesz je te 100m to już jest legitnie.
No ale po co kombinować, jeśli chodzi o osoby niepełnosprawne ruchowo to nikt tutaj by się czepiał raczej, że wjechali elektrycznym wózkiem pod szczyt, to i tak nie jest łatwe.
  
SQ6GIT
05.09.2017 00:04:51
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JO81LB / JO80TU

Posty: 706 #2462049
Od: 2014-3-30
    SP6MJS pisze:

    Mogłeś zacytować pełny tekst tego punktu.

    "Operations must not be in, or in the close vicinity of, a motor vehicle. No part of the
    station may be connected in any way with the motor vehicle. However, the use of a bike
    (non-motorized) or animals to enter the Activation Zone is permitted.
    "

    Ja to rozumiem tutaj tą drugą część jako:
    "Jednakże możesz użyć roweru (nie napędzanego silnikiem) lub zwierząt aby wejść do strefy aktywacji."

Też to rozumiem tak, ale wątek o pojazdach silnikowych, a rower czy koń są bez silnika...
aniołek

    SP6MJS pisze:


    Jeśli jest parking w strefie aktywacji i wwiozłeś nim radio antenę baterie do strefy aktywacji to nie powinna ci się wg zasad liczyć.
    Ale jeśli wyjmiesz 100m niżej sprzęt nadawczy, wjedziesz np Jeepem pod sam szczyt, wrócisz po graty i wniesiesz je te 100m to już jest legitnie.
    (...)

Możesz uzasadnić te wnioski? Bo nie wydaje mi się, aby aktualne zasady zabraniały wwieźć graty w strefę aktywacji. MT też o tym nie mówi. Nie bardzo sobie to wyobrażam np. wjeżdżając na Feldberg, gdzie parking jest tylko w AZ lub na dole góry - gdzie mam te graty zostawić i kto ich będzie pilnował, jak mnie nie będzie przy nich?

Wg komentarza MT jedyne co musisz zrobić, to wyjść z auta ze sprzętem i rozstawić się z dala od pojazdu - jak daleko, zostawiają to Tobie; na tyle daleko aby nie wykorzystywać auta do aktywacji w żaden sposób.

_________________
siemdiesiattri de SQ6GIT
sq6git.blogspot.com
twitter.com/sq6git
  
SP6MJS
05.09.2017 13:48:44
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: KO02KF

Posty: 46 #2462195
Od: 2015-2-16
3.7.1 Criteria for a valid Expedition
5. All equipment must be carried to the site by the Activation team.

Skoro można wejść do Strefy Aktywacji używając roweru lub zwierząt (nic nie ma, że można samochodem).
A skoro to team musiał wnieść sprzęt to nie mógł go wwieźć np tym samochodem czy motocyklem.

Ja wychodzę też z założenia, że SOTA jest po to by popularyzować turystykę pieszą, a radio jest pretekstem.
Ale są też ludzie dla których liczba QSO jest najważniejsza.

BTW ta góra Feldberg to z parkingu na dole jest raptem 3km pieszo no bez przesady to nie jest daleko.
  
SQ6GIT
05.09.2017 16:48:25
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JO81LB / JO80TU

Posty: 706 #2462267
Od: 2014-3-30
    SP6MJS pisze:

    3.7.1 Criteria for a valid Expedition
    5. All equipment must be carried to the site by the Activation team.

    Skoro można wejść do Strefy Aktywacji używając roweru lub zwierząt (nic nie ma, że można samochodem).
    A skoro to team musiał wnieść sprzęt to nie mógł go wwieźć np tym samochodem czy motocyklem.



OK, jaki dystans wniesienia tego sprzętu wchodzi w grę? Od domu, od dołu góry, od jej połowy?
Jaki to dystans i gdzie jest to konkretnie sprecyzowane?


--
PS. Zakładam domyślność czytelników i że mój wątek jest odebrany zgodnie z moją intencją - nie promuję wjeżdżania na góry zamiast wchodzenia na nie. Mówię tylko o możliwości dojazdu i gdzie są granice wytyczone przez Twórców Programu i jak należy w tych (chyba rzadkich) przypadkach postąpić.
MT gwoli ścisłości mówi jasno, że oczekuje od zdrowych i w pełni sił Aktywatorów wędrówki pieszej, a samochód, autobus, itp tylko jak sytuacja to uzasadnia - zostawiają to decyzji Aktywatora jako element logistyki, a nie jedyny/najłatwiejszy sposób na zdobywanie kolejnych szczytów. To zakładam jako niekwestionowaną podstawę naszych dyskusji w tym wątku.
_________________
siemdiesiattri de SQ6GIT
sq6git.blogspot.com
twitter.com/sq6git
  
Electra18.04.2024 20:51:19
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » HYDE PARK » AKTYWACJA A SAMOCHÓD/MOTOCYKL, ITP..

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny