SP/TA-002 & SP/TA-003
04/07/2015
Dziękuje wszystkim za łączności.
Szczególne podziękowania dla Jacka SQ9MDN za pomoc w spoto'waniu
a Grzegorzowi SO9AHM i Wieśkowi SQ9IAW za support meteorologiczny.
Turyści na szlaku przysłuchiwali się prowadzonym łącznościom
a zdarzało się, że czekali na mnie i dopytywali czy mam jakieś nowe informacje o pogodzie.
Krótkofalarstwo a szczególnie w wydaniu UKF zaprezentowało się z jak najlepszej, pozytywnej strony.

Co do trasy jaką wczoraj udało mi się przejść to około 25km i niecałe 2200m sumy podejść, 14h samego marszu.
Wyjeżdżałem z Rycerki około 1:00 a pod Kuźnicami gdzie zostawiłem auto wyruszyłem na szlak parę minut po 3:00.
Wschód słońca zastał mnie w okolicach Murowańca. Samo schronisko było jeszcze co nie dziwi zamknięte.
Dalej trasa prowadziła przez Świnicką przełęcz na Świnicę gdzie dotarłem około 8:30
Sama Świnica jest łatwo dostępna z Kasprowego jedynie ostatnie podejście jest bardziej wymagająca.
O tyle to smutne, że na szczycie jest mało miejsca a autobusy od Kasprowego zajeżdżają własnie około 9'ej rano.
W związku z tym żeby nie polecieć ze szczytu najkrótsza drogą pracowałem na endfed'ie.
Szału nie było bo i godzina wczesna. Na 14MHz jakoś to szło, na 7MHz skuteczność tej anteny jest taka sobie.
Gdybym był sam na szczycie to pewnie udałoby mi się wkomponować tam dipola ale nie byłem więc nie chciałem ryzykować pan zielony

Ze Świnicy przez przełęcz Zawrat i Orlą Perć podreptałem na Kozi Wierch.
Do Zawratu było jako tako choć turystów już dość sporo na szlaku dreptało i tworzyły się zastoje.
Od przełęczy Zawrat w kierunku Koziego zaczyna się najtrudniejszy odcinek Orlej Perci.
Szlak jest jednokierunkowy i na Zawracie jest naturalna selekcja na tych co chcą i na tych co mogą lol
Technicznie oceniam ten odcinek na średnio trudny natomiast jest bardzo mocno eksponowany nad kilkuset metrowymi urwiskami.
Dla jednych to zaleta bo widoki przednie dla innych może być to przeszkodą nie do przeskoczenia.
Ja jestem z tych pierwszych co mają na takich szlakach "banan od ucha do ucha" więc frajdę miałem przednią.
Od Zawratu do Koziego jest około kilometra w linii prostej natomiast przejście tego odcinka zajmuje około 2-3h
To mówi samo za siebie. Ostatnie podejście na Kozi Wierch 200m od szczytu zajmuje 30min.
Kozi Wierch ... no cóż ... świetne widoki, dużo miejsca wiec dipol poszedł w ruch, rozmówcy dopisali ...
Mógłbym tam siedzieć, i siedzieć i siedzieć ...
...jedynie godzina robiła się późna a perspektywa kilkunastu kilometrów do auta które stoi 1400m niżej mówiła że czas się zbierać.

Plan miałem taki, że z Koziego przez Zadni Granat schodzę przez Murowaniec do auta.
Na szczycie poznałem trzech sympatycznych kolegów którzy przyszli od doliny pięciu stawów i tam też schodzili.
Ponownie spotkaliśmy się przy skrzyżowaniu szlaków czerwonego oraz czarnego do doliny pięciu stawów.
Zaproponowali, żebym z nimi podreptał na dół a i tak jadą do Zakopanego to mnie podrzucą do mojego "turbo-klekota".
Propozycja patrząc na godzinę, biorąc pod uwagę że do pięciu stawów jest szlak łatwiejszy była rozsądna i z niej skorzystałem.
W Kuźnicach byliśmy koło 22:30, chciałem zrzucić się na paliwo - odmówili, a szło się z nimi przednio.
Fajni ludzie, pasjonaci gór, wiele ciekawych rzeczy mieli do opowiedzenia ... takich ludzi chciałoby by się zawsze spotykać w górach.

Do domu dotarłem parę minut po 1:00 a patrząc na to że o podobnej godzinie wyjeżdżałem to mogę powiedzieć, że wróciłem ... na następny dzieńpan zielony
Plecak był zoptymalizowany pod tą wycieczkę mimo to ważył coś pod 12-15kg
Nie było to jakieś wielkie wyzwanie natomiast obolałe ramiona dają znać o tym, że nosiłem go cały dzień.

Podsumowując wycieczka bardzo udana, dziwne bo choć bez Bogusia OK8PKM a start i zakończenie z czołówką pan zielony
A dumy jestem z tego, że odcinek od Świnicy i Orlą Perć od Zawratu do Koziego Wierchu udało mi się przejść w jeden dzień.
Da się to zrobić na dwa albo trzy razy ale ja chciałem za jednym zamachem ... i to udało mi się zrealizować.

Parę zdjęć i ślad z wczoraj wrzuciłem do katalogu: