Youkits HB1B
przyjmę bezinteresownie od zaraz... ;-)
    SQ6GIT pisze:

      Dave pisze:



      Wiedz, (bo możesz nie wiedzieć), że Straż Graniczna na lotniskach (bez względu na kraj) - posiada listę zaufanych urządzeń i jeśli dany model urządzenia jest na takiej liście to SG zezwoli na zabranie ich w bagażu podręcznym.

      Kenwood TH-D74 jest nowością na rynku (nie tylko polskim) i wiele lotnisk nie ma tego radiotelefonu w swoich bazach, więc nie chodzi tu o widzimisię oficerów tylko o ogólne bezpieczeństwo wszystkich pasażerów.


    Ahoj. Jeśli dobrze rozumiem, masz na myśli, że Straż Graniczna ma listę urządzeń w sensie lista modeli urządzeń? I każdy model urządzenia nie będący na tej liście jest nie przepuszczany przez kontrolę bezpieczeństwa?
    Nie mam takiej wiedzy - możesz podać źródło?

    Latam od kilkunastu lat, kilka razy w miesiącu. Nigdy nie spotkałem się podczas kontroli, aby ktokolwiek weryfikował model urządzenia z mojego bagażu z listą - a trochę zabawek wożę, włącznie z TRX KF i UHF. Zakładam, że SG na bramkach nie ma obowiązku nauki modeli urządzen na pamięć (jest pewnie mnnóstwo), więc zauważyłbym odczytywanie modeli czy weryfikację moich sprzętów czy innych pasażerów z jakąś listą.

    Wg mojego doświadczenia:
    1. Patrzą na rodzaj urządzenia, a nie na model.
    2. Mają prawo dociekać i podjąć autonomicznie decyzję, jeśli coś wzbudzi ich podejrzenie - tj. jest w jakiejś kategorii zabronionej (przedmioty ostre, amunicja, palne/niebezpieczne chemikalia, itp)

    Zatem poproszę o źródło informacji, jeśli się potwierdzi, będę musiał odrobić trochę pracy domowej przed lotami.



Konrad,

Straż Graniczna czyli zazwyczaj żołnierze, nie muszą znać wszystkich modeli urządzeń na pamięć ponieważ od tego jest wszędobylska elektronika na lotnisku.

Myślisz, że jak kładziesz na taśmę bagaż to pracownik obsługujący skaner zna na pamięć, co jest dozwolone a co nie? Takie informacje są zapisane w komputerze, więc nie tylko to jest dokładny model, ale i wygląd oraz cechy charakterystyczne.


Wiele urządzeń posiada też w swojej dokumentacji informację o możliwości transportu komunikacją lotniczą a na co zapewne nie zwracałeś nigdy uwagi.


Sporo krótkofalowców lata samolotami, ale chcąc mieć pewność, że Straż Graniczna nie zatrzyma nam jakiegoś sprzętu na odprawie celnej/kontroli bezpieczeństwa to zawczasu kontaktujesz się z administracją lotniska celem uzyskania odpowiedzi na swoje pytania ponieważ każde lotnisko może mieć inne procedury.



ps.
Podawanie źródła nie ma sensu, ponieważ podawanie źródła na forum zawsze kończy się awanturą gdyż zawsze znajdzie się ktoś, kto zacznie podważać podane źródło.


  PRZEJDŹ NA FORUM