Youkits HB1B
przyjmę bezinteresownie od zaraz... ;-)

    Dave pisze:


    Straż Graniczna czyli zazwyczaj żołnierze, nie muszą znać wszystkich modeli urządzeń na pamięć ponieważ od tego jest wszędobylska elektronika na lotnisku.

    Myślisz, że jak kładziesz na taśmę bagaż to pracownik obsługujący skaner zna na pamięć, co jest dozwolone a co nie? Takie informacje są zapisane w komputerze, więc nie tylko to jest dokładny model, ale i wygląd oraz cechy charakterystyczne.

Mógłbyś rozwinąć tę myśl? Jak to wygląda technicznie? Co i jak jest skanowane? Jak pracownik przy monitorze dostaje info czy prześwietlany model urządzenia jest na zielonej liście tego lotniska?

    Dave pisze:


    Wiele urządzeń posiada też w swojej dokumentacji informację o możliwości transportu komunikacją lotniczą a na co zapewne nie zwracałeś nigdy uwagi.

Zaiste nie zwracałem... :-)
Jednak jeśli nawet jest to w dokumentacji (w weekend sprawdzę PDF do 817, KX3, itp - ciekawe czy coś tam będzie na ten temat), to miałoby to mały sens w świetle że każde lotnisko może dać swoje regulacje... wesoły

    Dave pisze:


    Sporo krótkofalowców lata samolotami, ale chcąc mieć pewność, że Straż Graniczna nie zatrzyma nam jakiegoś sprzętu na odprawie celnej/kontroli bezpieczeństwa to zawczasu kontaktujesz się z administracją lotniska celem uzyskania odpowiedzi na swoje pytania ponieważ każde lotnisko może mieć inne procedury.

Miałeś okazję to zrobić? Ile czasu czekałeś na odpowiedź na piśmie? Czy wysyłałeś zapytanie z Polski przed planowaną podróżą do obcego kraju i odsyłali odpowiedź na tyle szybko, że zdążyłeś zdecydować, czy nadawać czy brać na pokład?

    Dave pisze:


    ps.
    Podawanie źródła nie ma sensu, ponieważ podawanie źródła na forum zawsze kończy się awanturą gdyż zawsze znajdzie się ktoś, kto zacznie podważać podane źródło.


Dla mnie ma, bo od razu wiem czy dane stanowisko jest opinią czy faktem. Twoje zabrzmiało jak fakt, więc chciałbym zweryfikować źródło.
Jeśli powyższe są Twoją opinią, to OK, nie drążę dalej. Jeśli są faktem, chciałbym uwiarygodnienia, bo ludzie czytają te forum i na podstawie zawartych tu informacji mogą podejmować działania. Trafne lub nie, jeśli informacje będą niewłaściwe.

*** Podsumowując ***

Dave - nie proszę o źródło w celu awantury, trollowanie nie leży w mym guście. Chodziło mi o źródło, bo nie chce mi się wierzyć, że ich wytyczne dotyczą modeli. Raczej skłaniałbym się wersji, że dotyczą rodzajów urządzeń.

Zgadzam się jednak, że lotniska mogą mieć swoje wytyczne, o czym się przekonałem w Dubaju mając ze sobą pozwolenie wydane przez lokalne ministerstwo i mimo wszystko mają zasadę że krótkofalówki są niedozwolone - podstawę jaką mi podano to jedynie przekreślony piktogram-rysunek krótkofalówki na blacie już za kontrolą.. (ciekawe miejsce na ogłoszenie zasady... :-)

Myślę, że youkits = urządzenie nie wyglądające jak transceiver i nie posiadające też mikrofonu - przejdzie.

PS. Latam z ręczniakiem i czasem też z FT817 i kładę je na taśmę, póki co nigdzie nie zabroniono. Poza Dubajem.


  PRZEJDŹ NA FORUM