Youkits HB1B
przyjmę bezinteresownie od zaraz... ;-)
    SQ6GIT pisze:


    Mógłbyś rozwinąć tę myśl? Jak to wygląda technicznie? Co i jak jest skanowane? Jak pracownik przy monitorze dostaje info czy prześwietlany model urządzenia jest na zielonej liście tego lotniska?

    Zaiste nie zwracałem... :-)
    Jednak jeśli nawet jest to w dokumentacji (w weekend sprawdzę PDF do 817, KX3, itp - ciekawe czy coś tam będzie na ten temat), to miałoby to mały sens w świetle że każde lotnisko może dać swoje regulacje... wesoły

    Miałeś okazję to zrobić? Ile czasu czekałeś na odpowiedź na piśmie? Czy wysyłałeś zapytanie z Polski przed planowaną podróżą do obcego kraju i odsyłali odpowiedź na tyle szybko, że zdążyłeś zdecydować, czy nadawać czy brać na pokład?

    Dla mnie ma, bo od razu wiem czy dane stanowisko jest opinią czy faktem. Twoje zabrzmiało jak fakt, więc chciałbym zweryfikować źródło.
    Jeśli powyższe są Twoją opinią, to OK, nie drążę dalej. Jeśli są faktem, chciałbym uwiarygodnienia, bo ludzie czytają te forum i na podstawie zawartych tu informacji mogą podejmować działania. Trafne lub nie, jeśli informacje będą niewłaściwe.

    *** Podsumowując ***

    Dave - nie proszę o źródło w celu awantury, trollowanie nie leży w mym guście. Chodziło mi o źródło, bo nie chce mi się wierzyć, że ich wytyczne dotyczą modeli. Raczej skłaniałbym się wersji, że dotyczą rodzajów urządzeń.

    Zgadzam się jednak, że lotniska mogą mieć swoje wytyczne, o czym się przekonałem w Dubaju mając ze sobą pozwolenie wydane przez lokalne ministerstwo i mimo wszystko mają zasadę że krótkofalówki są niedozwolone - podstawę jaką mi podano to jedynie przekreślony piktogram-rysunek krótkofalówki na blacie już za kontrolą.. (ciekawe miejsce na ogłoszenie zasady... :-)

    Myślę, że youkits = urządzenie nie wyglądające jak transceiver i nie posiadające też mikrofonu - przejdzie.

    PS. Latam z ręczniakiem i czasem też z FT817 i kładę je na taśmę, póki co nigdzie nie zabroniono. Poza Dubajem.



Konrad,

Możesz mi wierzyć lub nie, ale wiedz, że SG na każdym lotnisku ma określone wytyczne, które muszą przestrzegać, więc zwracają pilną uwagę, co pasażerowie wnoszą na pokład samolotu.

Druciarstwo krótkofalowców było, jest i zawsze będzie na celowniku służb lotniskowych, więc nie warto pchać się na pokład samolotu np. z urządzeniami home made.


To czy można przewozić jakieś urządzenia samolotem jest często zawarte w ich dokumentacji technicznej. Dla przykładu przy pakietach akumulatorów Energizer jest takie info:

Can I travel in a plane with my Energizer® Power Pack?

Yes, Energizer® Power Packs can be brought on an airplane. All Energizer® Power Packs meet all international airline standard safety requirements (UN38.3). Because the Energizer® Power Packs contain a safe amount of lithium, offer a power management system and are encased with no outer contact points, they are considered safe and allowed on all flights.


Ps.
Latasz często z FT-817 i piszesz, że nigdy ci nie zabroniono jego wnosić a zastanowiłeś się - ile FT-817 jest na światowym rynku??

Tym samym nie dziw się więc, że na widok TH-D74 służby grymaszą, ponieważ jest nowy sprzęt..


  PRZEJDŹ NA FORUM