Jacek_Bez_Znaku |
yacca pisze: Mam w związku z nimi parę pytań: 1. Co myślisz o automatycznej skrzynce? Np. takiej: https://www.inradio.pl/sklep/tunery-antenowe/tunery-antenowe-automatyczne/1093/automatyczny-tuner-antenowy-ldg-z-817-detail Zaraz, ale ta T1 to Elecrafta i jest też automatyczna? 2. Jak sprawują się a nteny załączone do 817? Czy Twoim zdaniem do czegoś się nadają? 3. Czy do zasilania radia mogłoby się sprawdzić urządzenie rozruchowe do auta - de facto wielki powerbank dający spory prąd - np. takie: https://www.amazon.de/PUMPKIN-Spitzenstrom-Autobatterie-Taschenlampe-Mobilgeräte/dp/B01GJKM9IK/ref=sr_1_45?s=automotive&ie=UTF8&qid=1514216154&sr=1-45&keywords=pumpkin Pozdrawiam, J. Ad. 1 - tak, T1 jest bardzo automatyczna i ma wiele zalet zaczynając od wielkości... Tej z Twojego linka nie używałem, ale ma ją chyba Robert SQ8JMZ, może coś powie. Ad. 2 - Anteny, które Ci poleciłem, polecam z autopsji. Dają radę. Możliwe, że trochę przykładów znajdziesz na moim blogu (stopka), nie pamiętam, czy pisałem i co. Ale robią robotę. LNR Trail Friendly -świetna na 40-20-10MHz. Zalety: - stroi bez skrzynki (oszczędność wagi i kasy), - EndFed łatwiej się mocuje w większości przypadków. - wielkość i waga (poniżej 100g, mieści się w dłoni/kieszeni) Wady: - cena i musisz poczekać na dostawę zza oceanu - potrzebny feeder (nie jest to wada, ale podaję, bo druga antena go nie potrzebuje) Inverted V z kabla głośnikowego. Zalety: - stroi bez skrzynki na 7 MHz i chyba 18 też, - możesz sobie zrobić wersję na 14MHz lub inne pasma - nie potrzeba feedera - koszt jakieś 30zł... - ze skrzynką T1 pracowałem też z powodzeniem na innych pasmach. Wady: - większa waga - trzeba mieć dostęp do analizatora i samemu po troszku dociąć na miarę Ad. 3. Nie mam pojęcia.. |