HOME » ZAPOWIEDZI WYJAZDÓW » SP/SW-001 I OK/PA-033 - ŚNIEŻNIK

SP/SW-001 i OK/PA-033 - Śnieżnik

25.10.2013 05:12:18

Witam

W dniu 26.10.2013 planuję aktywować szczyt Śnieżnika po polskiej SP/SW-001 oraz czeskiej OK/PA-033 stronie.
Jeśli czas i siły pozwolą to przejdę się także na Mały Śnieżnik OK/PA-001

Lokalizacja: KO00AB

Od: 2013-8-8
Witaj Miłoszu!

Mam nadzieję że wyprawa się powiodła, dostarczyła Ci słusznej dawki wrażeń i aktywowałeś co trzeba wesoły
Niestety ten region radiowo jest poza moim zasięgiem smutny

Pozdrawiam

73bardzo szczęśliwy Szymon sq9krc

27.10.2013 20:40:41

Od: 2013-8-5
Oczywiście wyprawa się udała. Na Śnieżniku prawie było dosłowne "urwanie głowy".
Wiało dość mocno. Rozbiłem się z bambetlami za kopczykiem od wschodniej strony, ale pomogło to niewiele.
Sprintem zrobiłem jeden raz ze 150 metrów za logami i dwa razy za moją czapeczkę Yaesu.
Normalnie Ben Jonson nie miał by ze mną na setkę szans i to w szczycie swojej formy :-)

Nie nagrałem filmiku, ale wiatr robił z masztem i anteną cuda.
Powiem, że po ustawieniu anteny na kierunek blokując na dole ręką antena i tak się ustawiała w lini wiatru.
Nie dawały rady zaciskane składania masztu. Podsumowując było czujnie :-)

Na Małym Śnieżniku było już spokojniej. Szczyt zalesiony więc pełna kultura.
Warto odwiedzić tamte strony i trzeba zarezerwować sobie więcej czasu. Masyw Śnieżnika to minimum 1 dzień.
Ale jest jeszcze do odwiedzenia w Kletnie jaskinia niedźwiedzia i kopalnia uranu a w Stroniu Śląskim hutra szkła.
Mi niestety nie udało się odwiedzić tych miejsc bo przy aucie koło jaskini niedzwiedziej byłem koło 18'ej

SQ7OVV
28.10.2013 20:23:51

Lokalizacja: JO91LO

Od: 2012-4-21
Miłosz, wchodziłeś od jaskini tam i z powrotem? Zrobiłem tę trasę dwa lata temu, ale bez radia smutny Czas to nadrobić wkrótce wesoły
Ostatnio wczłapałem się na Czarną Górę. Na przyszły rok chcę wejść znów na Czarną i z niej dojąć na Śnieżnik i zejść do jaskini. Zaliczyć przy okazji dwie aktywacje jednego dnia. Przez zimę pracuję nad nowym radiem CW 3-band. Mam nadzieję, że będzie OK i będę w górach wielopasmowy wesoły

A co do zwiedzania w Kletnie... Byłem tam wielokrotnie z ekipa motocyklową. Jaskinia warta odwiedzenia. Kopalnia również. Warty zwiedzenia jest też stary wapiennik w Starej Morawie (między Kletnem a Stroniem). jest to obiekt zamieszkany przez artystów grafików, co stanowi dodatkową atrakcje miejsca.

Pozdrówka
Kuba

29.10.2013 06:08:21

Od: 2013-8-5
Tak Kuba, wchodziłem na Śnieżnik od niedzwiedziej. Zostawiłem auto na parkingu pod samą jaskinią.
Dreptałem sobie niebieskim szlakiem rowerowym ścinając w dwóch miejscah drogę żółtym.
Niedaleko schroniska jest skrzyżowanie szlaków. Od schroniska w lewo chyba zielonym już na sam szczyt.
Ze Śnieżnika poleciałem na Mały Śnieżnik granicą i kawałek z podpowiedzią Boguśia przez las do niebieskiego.
Przed samym Małym Śnieżnikiem trzeba zejść z głównego szlaku i odbić czarnym w lewo.
Wracałem tym samym szlakiem przez schronisko pod śnieżnikiem do Kletna.

Jak sam chodzisz po górach to logistycznie jesteś uwiązany do auta. Musisz wrócić tam skąd startowałeś :-)
W sumie cała wycieczka (bez dojazdu) zamknęła się pomiędzy 8:00 a 18:00
Rejony naprawde piękne i posiadają dużo atrakcji o których pisałem wyżej. Jeden dzień tam to naprawdę za mało.
Jak dla mnie optymalne byłoby pozostać tam 3-4 dni, na spokojnie odwiedził bym inne ciekawe miejsca.
Koło zamieszkałego wapiennika oczywiście byłem, prowadzi tamtendy droga ze Stronia. Pogolądałem. Pięknie tam.
Osobom które jeszcze tam nie były szczerze polecam ten rejon przy planowaniu przyszłorocznego urlopu/wypadu w góry.

Co do samego Kletana - dużo pensjonatów i stncji do wynajęcia, ale bieda aż kole w oczy.
To samo dotyczy Stronia Śląskiego choć miasteczko mnie urzekło.
Jeszcze raz powiem: warto tam jechać.

Ten tydzień to tydzień zadumy więc pewnie w góry się gdzieś wybiorę ale delikatnie. Turbacz mi sen z powiek spędza :-)
Za dwa tygodnie chcę się wybrać w sobotę lub niedzielę na Kowadło lub Rudawiec a najlepiej na dwie te górki w jednym dniu.
Ile z tego wyjdzie zobaczymy a pogoda napewno rozda karty.

SQ7OVV
30.10.2013 00:14:58

Lokalizacja: JO91LO

Od: 2012-4-21
Dziś rządzi nami bożyszcze współczesnego świata, czyli samochód wesoły
Kiedyś wszedłem na Śnieżnik od Międzygórza i zszedłem do Kletna, skąd pojechałem autobusem do Lądka Zdroju, gdzie miałem kwaterę. Dziś już nie jeżdżą tamtędy autobusy.... Znak czasów....
To wejście miało miejsce blisko 40 lat temu........

Za rok zrobię traskę Czarna Góra- Śnieżnik. Też będzie malowniczo i również krótkofalarsko wesoły

Pozdrówka
Kuba

SP9DPM
30.10.2013 15:55:39

Od: 2013-1-6
Nasza wyprawa na Śnieżnik miała miejsce w czerwcu br. Wspominam ja bardzo miło. Piękne widoki,zgrana ekipa, udana aktywacja przez dwóch operatorów itd. Pomimo pory roku aura jednak nie rozpieszczała. Wiało (jak często w tym rejonie...) delikatnie mówiąc zauważalnie. Podchodząc z Międzygórza, jakieś 30 minut od szczytu, postanowiliśmy zajrzeć do jednego z najstarszych w Polsce, ponad 140 letniego "Schroniska na Śnieżniku" położonego na wysokości 1218m npm. Nie byliśmy specjalnie głodni, ale zapragnęliśmy napić się czegoś ciepłego. Kawa, herbata? Wybór padł jednak na żurek. Przy barze przywitała nas przesympatyczna, uśmiechnięta Czeszka. Zapytałem czy może nam podać po kubku gorącego żurku? Ona na to nie kryjąc zdziwienia: "Jako se tak bez klobasu? Bez jajec?" A ja jej na to: "Ano, bez jajec" jęzor Uśmialiśmy się, a żurek był oczywiście znakomity.

Na szczycie na aktywacje wybraliśmy ambitnie najwyższy punkt, czyli kopiec głazów po starej kamiennej wierzy widokowej wybudowanej w latach 1895–1899, a wysadzonej w powietrze w 1973r. Na szczyt tego kopca ktoś wytaszczył stół z ławami, więc warunki do pracy komfortowe pomyślałem. Jak szybko znaleźliśmy się na szczycie, tak szybko z niego ewakuowaliśmy się. Wiuchało tak, że bez dwóch rosłych szerpów podtrzymujących maszt i moje 4el Yagi, mogłaby ona zmienić sie w niezidentyfikowany obiekt latający, zagrażając bezpieczeństwu turystów. Po schronieniu się kilkanaście metrów od podnóża wspomnianego kopca można było wspomagając się czapką i rękawicami rozkoszować się widokami i rozpocząć aktywacje. Na pewno tam jeszcze wrócę, mam nadzieje, że pogoda będzie bardziej przyjazna.

PS.
Z ciekawostek znalazłem taką informację: http://www.schroniskonasniezniku.pl/

Będzie nowa wieża na Śnieżniku - WIEŻA TRZECH KULTUR.

Nowa wieża na Śnieżniku będzie miała 30 m wysokości i metalową konstrukcję. Połączy ze sobą tradycję i nowoczesność. Do budowy dolnej części wykorzystane zostaną kamienie, które pozostały na Śnieżniku po starej wieży, a wyższe poziomy zespolą szklane tafle wkomponowane w metal. Szkło ma osłonić turystów przed wiatrem i pozwolić w spokoju oglądać przepiękną panoramę gór.
Pozdrawiam
Darek SP9DPM

30.10.2013 18:14:12

Od: 2013-8-5

Ja na Śnieżnik jeszcze wrócę. Górka fajna a wieża o której wsponiałeś będzie dużą atrakcją.
Co do wiatru .... widać taka okolica, mi to nie przeszkadzało choć samą aktywację robiło trudniejszą.
No z drugiej strony sport to zdrowie a ja co chwila biegałem na przemian za logami i czapką :-)