NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » RADIOSTACJE » YOUKITS HB1B

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Youkits HB1B

przyjmę bezinteresownie od zaraz... ;-)
  
SQ6GIT
06.04.2017 21:49:40
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JO81LB / JO80TU

Posty: 706 #2415169
Od: 2014-3-30
Przytuliłbym HB1B najchętniej w wersji Mk3. Jeśli ktoś zna kogoś, u kogo zalega, chętnie ponegocjuję.

Powodem jest że ostatnio coraz bardziej jest restrykcyjnie jeśli chodzi o TRX na lotniskach, ostatnio próbowano mi uniemożliwić zabranie w podręcznym ręczniaka Kenwooda THd74. Coraz większy bałagan się robi na security i przepisy IATA to jedno, a widzimisie oficerów security to drugie. Pomyślałem o jakimś kieszonkowcu na wypady zawodowe, żeby nie targać torby ze szpejem KX3 czy FT817. Chętnie bym pobawił się jakimś kilkubandowym TRX wielkości konserwy, a nawet usunął fabryczne napisy... wesoły

Zatem jeśli ktoś coś wie, czy ktoś ma na zbyciu powyższą zabawkę, bardzo proszę o kontakt email/PW.

Dzięki!
_________________
siemdiesiattri de SQ6GIT
sq6git.blogspot.com
twitter.com/sq6git
  
Electra23.04.2024 08:50:23
poziom 5

oczka
  
SQ9APD
07.04.2017 21:42:55
poziom 6



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Kraków, KO00ac

Posty: 1517 #2415454
Od: 2011-8-14
Telegrafista się znalazł... To jak Ty przytulisz HB1B, to ja przytulę Twoją 817 pan zielony
_________________
Pozdrawiam
Bartek SQ9APD
  
SQ6GIT
08.04.2017 21:36:14
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JO81LB / JO80TU

Posty: 706 #2415635
Od: 2014-3-30
    SQ9APD pisze:

    Telegrafista się znalazł... To jak Ty przytulisz HB1B, to ja przytulę Twoją 817 pan zielony

Prędzej nerkę oddam! oczko
_________________
siemdiesiattri de SQ6GIT
sq6git.blogspot.com
twitter.com/sq6git
  
SQ9APD
08.04.2017 22:42:26
poziom 6



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Kraków, KO00ac

Posty: 1517 #2415654
Od: 2011-8-14
Oj tam, oj tam. Znowu 817 to nie aż takie dobre radio. Gdyby była alternatywa w podobnej cenie, to nie byłoby takie kultowe.
_________________
Pozdrawiam
Bartek SQ9APD
  
Dave
12.04.2017 09:55:35
Grupa: Użytkownik

Posty: 13 #2416698
Od: 2017-4-11
    SQ6GIT pisze:


    Przytuliłbym HB1B najchętniej w wersji Mk3. Jeśli ktoś zna kogoś, u kogo zalega, chętnie ponegocjuję.

    Powodem jest że ostatnio coraz bardziej jest restrykcyjnie jeśli chodzi o TRX na lotniskach, ostatnio próbowano mi uniemożliwić zabranie w podręcznym ręczniaka Kenwooda THd74. Coraz większy bałagan się robi na security i przepisy IATA to jedno, a widzimisie oficerów security to drugie.



Wiedz, (bo możesz nie wiedzieć), że Straż Graniczna na lotniskach (bez względu na kraj) - posiada listę zaufanych urządzeń i jeśli dany model urządzenia jest na takiej liście to SG zezwoli na zabranie ich w bagażu podręcznym.

Kenwood TH-D74 jest nowością na rynku (nie tylko polskim) i wiele lotnisk nie ma tego radiotelefonu w swoich bazach, więc nie chodzi tu o widzimisię oficerów tylko o ogólne bezpieczeństwo wszystkich pasażerów.


Warto więc przed wylotem do określonego kraju skontaktować się z lotniskiem i zapytać się - czy takie urządzenie można zabrać do bagażu podręcznego a nawet poprosiłbym o potwierdzenie tej zgody na piśmie, co później ułatwi nam sprawę podczas kontroli.
  
SQ6GIT
12.04.2017 16:40:24
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JO81LB / JO80TU

Posty: 706 #2416788
Od: 2014-3-30
    Dave pisze:



    Wiedz, (bo możesz nie wiedzieć), że Straż Graniczna na lotniskach (bez względu na kraj) - posiada listę zaufanych urządzeń i jeśli dany model urządzenia jest na takiej liście to SG zezwoli na zabranie ich w bagażu podręcznym.

    Kenwood TH-D74 jest nowością na rynku (nie tylko polskim) i wiele lotnisk nie ma tego radiotelefonu w swoich bazach, więc nie chodzi tu o widzimisię oficerów tylko o ogólne bezpieczeństwo wszystkich pasażerów.


Ahoj. Jeśli dobrze rozumiem, masz na myśli, że Straż Graniczna ma listę urządzeń w sensie lista modeli urządzeń? I każdy model urządzenia nie będący na tej liście jest nie przepuszczany przez kontrolę bezpieczeństwa?
Nie mam takiej wiedzy - możesz podać źródło?

Latam od kilkunastu lat, kilka razy w miesiącu. Nigdy nie spotkałem się podczas kontroli, aby ktokolwiek weryfikował model urządzenia z mojego bagażu z listą - a trochę zabawek wożę, włącznie z TRX KF i UHF. Zakładam, że SG na bramkach nie ma obowiązku nauki modeli urządzen na pamięć (jest pewnie mnnóstwo), więc zauważyłbym odczytywanie modeli czy weryfikację moich sprzętów czy innych pasażerów z jakąś listą.

Wg mojego doświadczenia:
1. Patrzą na rodzaj urządzenia, a nie na model.
2. Mają prawo dociekać i podjąć autonomicznie decyzję, jeśli coś wzbudzi ich podejrzenie - tj. jest w jakiejś kategorii zabronionej (przedmioty ostre, amunicja, palne/niebezpieczne chemikalia, itp)

Zatem poproszę o źródło informacji, jeśli się potwierdzi, będę musiał odrobić trochę pracy domowej przed lotami.
_________________
siemdiesiattri de SQ6GIT
sq6git.blogspot.com
twitter.com/sq6git
  
Dave
12.04.2017 19:01:32
Grupa: Użytkownik

Posty: 13 #2416842
Od: 2017-4-11
    SQ6GIT pisze:

      Dave pisze:



      Wiedz, (bo możesz nie wiedzieć), że Straż Graniczna na lotniskach (bez względu na kraj) - posiada listę zaufanych urządzeń i jeśli dany model urządzenia jest na takiej liście to SG zezwoli na zabranie ich w bagażu podręcznym.

      Kenwood TH-D74 jest nowością na rynku (nie tylko polskim) i wiele lotnisk nie ma tego radiotelefonu w swoich bazach, więc nie chodzi tu o widzimisię oficerów tylko o ogólne bezpieczeństwo wszystkich pasażerów.


    Ahoj. Jeśli dobrze rozumiem, masz na myśli, że Straż Graniczna ma listę urządzeń w sensie lista modeli urządzeń? I każdy model urządzenia nie będący na tej liście jest nie przepuszczany przez kontrolę bezpieczeństwa?
    Nie mam takiej wiedzy - możesz podać źródło?

    Latam od kilkunastu lat, kilka razy w miesiącu. Nigdy nie spotkałem się podczas kontroli, aby ktokolwiek weryfikował model urządzenia z mojego bagażu z listą - a trochę zabawek wożę, włącznie z TRX KF i UHF. Zakładam, że SG na bramkach nie ma obowiązku nauki modeli urządzen na pamięć (jest pewnie mnnóstwo), więc zauważyłbym odczytywanie modeli czy weryfikację moich sprzętów czy innych pasażerów z jakąś listą.

    Wg mojego doświadczenia:
    1. Patrzą na rodzaj urządzenia, a nie na model.
    2. Mają prawo dociekać i podjąć autonomicznie decyzję, jeśli coś wzbudzi ich podejrzenie - tj. jest w jakiejś kategorii zabronionej (przedmioty ostre, amunicja, palne/niebezpieczne chemikalia, itp)

    Zatem poproszę o źródło informacji, jeśli się potwierdzi, będę musiał odrobić trochę pracy domowej przed lotami.



Konrad,

Straż Graniczna czyli zazwyczaj żołnierze, nie muszą znać wszystkich modeli urządzeń na pamięć ponieważ od tego jest wszędobylska elektronika na lotnisku.

Myślisz, że jak kładziesz na taśmę bagaż to pracownik obsługujący skaner zna na pamięć, co jest dozwolone a co nie? Takie informacje są zapisane w komputerze, więc nie tylko to jest dokładny model, ale i wygląd oraz cechy charakterystyczne.


Wiele urządzeń posiada też w swojej dokumentacji informację o możliwości transportu komunikacją lotniczą a na co zapewne nie zwracałeś nigdy uwagi.


Sporo krótkofalowców lata samolotami, ale chcąc mieć pewność, że Straż Graniczna nie zatrzyma nam jakiegoś sprzętu na odprawie celnej/kontroli bezpieczeństwa to zawczasu kontaktujesz się z administracją lotniska celem uzyskania odpowiedzi na swoje pytania ponieważ każde lotnisko może mieć inne procedury.



ps.
Podawanie źródła nie ma sensu, ponieważ podawanie źródła na forum zawsze kończy się awanturą gdyż zawsze znajdzie się ktoś, kto zacznie podważać podane źródło.
  
SQ6GIT
12.04.2017 19:37:15
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JO81LB / JO80TU

Posty: 706 #2416859
Od: 2014-3-30

    Dave pisze:


    Straż Graniczna czyli zazwyczaj żołnierze, nie muszą znać wszystkich modeli urządzeń na pamięć ponieważ od tego jest wszędobylska elektronika na lotnisku.

    Myślisz, że jak kładziesz na taśmę bagaż to pracownik obsługujący skaner zna na pamięć, co jest dozwolone a co nie? Takie informacje są zapisane w komputerze, więc nie tylko to jest dokładny model, ale i wygląd oraz cechy charakterystyczne.

Mógłbyś rozwinąć tę myśl? Jak to wygląda technicznie? Co i jak jest skanowane? Jak pracownik przy monitorze dostaje info czy prześwietlany model urządzenia jest na zielonej liście tego lotniska?

    Dave pisze:


    Wiele urządzeń posiada też w swojej dokumentacji informację o możliwości transportu komunikacją lotniczą a na co zapewne nie zwracałeś nigdy uwagi.

Zaiste nie zwracałem... :-)
Jednak jeśli nawet jest to w dokumentacji (w weekend sprawdzę PDF do 817, KX3, itp - ciekawe czy coś tam będzie na ten temat), to miałoby to mały sens w świetle że każde lotnisko może dać swoje regulacje... wesoły

    Dave pisze:


    Sporo krótkofalowców lata samolotami, ale chcąc mieć pewność, że Straż Graniczna nie zatrzyma nam jakiegoś sprzętu na odprawie celnej/kontroli bezpieczeństwa to zawczasu kontaktujesz się z administracją lotniska celem uzyskania odpowiedzi na swoje pytania ponieważ każde lotnisko może mieć inne procedury.

Miałeś okazję to zrobić? Ile czasu czekałeś na odpowiedź na piśmie? Czy wysyłałeś zapytanie z Polski przed planowaną podróżą do obcego kraju i odsyłali odpowiedź na tyle szybko, że zdążyłeś zdecydować, czy nadawać czy brać na pokład?

    Dave pisze:


    ps.
    Podawanie źródła nie ma sensu, ponieważ podawanie źródła na forum zawsze kończy się awanturą gdyż zawsze znajdzie się ktoś, kto zacznie podważać podane źródło.


Dla mnie ma, bo od razu wiem czy dane stanowisko jest opinią czy faktem. Twoje zabrzmiało jak fakt, więc chciałbym zweryfikować źródło.
Jeśli powyższe są Twoją opinią, to OK, nie drążę dalej. Jeśli są faktem, chciałbym uwiarygodnienia, bo ludzie czytają te forum i na podstawie zawartych tu informacji mogą podejmować działania. Trafne lub nie, jeśli informacje będą niewłaściwe.

*** Podsumowując ***

Dave - nie proszę o źródło w celu awantury, trollowanie nie leży w mym guście. Chodziło mi o źródło, bo nie chce mi się wierzyć, że ich wytyczne dotyczą modeli. Raczej skłaniałbym się wersji, że dotyczą rodzajów urządzeń.

Zgadzam się jednak, że lotniska mogą mieć swoje wytyczne, o czym się przekonałem w Dubaju mając ze sobą pozwolenie wydane przez lokalne ministerstwo i mimo wszystko mają zasadę że krótkofalówki są niedozwolone - podstawę jaką mi podano to jedynie przekreślony piktogram-rysunek krótkofalówki na blacie już za kontrolą.. (ciekawe miejsce na ogłoszenie zasady... :-)

Myślę, że youkits = urządzenie nie wyglądające jak transceiver i nie posiadające też mikrofonu - przejdzie.

PS. Latam z ręczniakiem i czasem też z FT817 i kładę je na taśmę, póki co nigdzie nie zabroniono. Poza Dubajem.
_________________
siemdiesiattri de SQ6GIT
sq6git.blogspot.com
twitter.com/sq6git
  
Dave
12.04.2017 20:15:29
Grupa: Użytkownik

Posty: 13 #2416886
Od: 2017-4-11
    SQ6GIT pisze:


    Mógłbyś rozwinąć tę myśl? Jak to wygląda technicznie? Co i jak jest skanowane? Jak pracownik przy monitorze dostaje info czy prześwietlany model urządzenia jest na zielonej liście tego lotniska?

    Zaiste nie zwracałem... :-)
    Jednak jeśli nawet jest to w dokumentacji (w weekend sprawdzę PDF do 817, KX3, itp - ciekawe czy coś tam będzie na ten temat), to miałoby to mały sens w świetle że każde lotnisko może dać swoje regulacje... wesoły

    Miałeś okazję to zrobić? Ile czasu czekałeś na odpowiedź na piśmie? Czy wysyłałeś zapytanie z Polski przed planowaną podróżą do obcego kraju i odsyłali odpowiedź na tyle szybko, że zdążyłeś zdecydować, czy nadawać czy brać na pokład?

    Dla mnie ma, bo od razu wiem czy dane stanowisko jest opinią czy faktem. Twoje zabrzmiało jak fakt, więc chciałbym zweryfikować źródło.
    Jeśli powyższe są Twoją opinią, to OK, nie drążę dalej. Jeśli są faktem, chciałbym uwiarygodnienia, bo ludzie czytają te forum i na podstawie zawartych tu informacji mogą podejmować działania. Trafne lub nie, jeśli informacje będą niewłaściwe.

    *** Podsumowując ***

    Dave - nie proszę o źródło w celu awantury, trollowanie nie leży w mym guście. Chodziło mi o źródło, bo nie chce mi się wierzyć, że ich wytyczne dotyczą modeli. Raczej skłaniałbym się wersji, że dotyczą rodzajów urządzeń.

    Zgadzam się jednak, że lotniska mogą mieć swoje wytyczne, o czym się przekonałem w Dubaju mając ze sobą pozwolenie wydane przez lokalne ministerstwo i mimo wszystko mają zasadę że krótkofalówki są niedozwolone - podstawę jaką mi podano to jedynie przekreślony piktogram-rysunek krótkofalówki na blacie już za kontrolą.. (ciekawe miejsce na ogłoszenie zasady... :-)

    Myślę, że youkits = urządzenie nie wyglądające jak transceiver i nie posiadające też mikrofonu - przejdzie.

    PS. Latam z ręczniakiem i czasem też z FT817 i kładę je na taśmę, póki co nigdzie nie zabroniono. Poza Dubajem.



Konrad,

Możesz mi wierzyć lub nie, ale wiedz, że SG na każdym lotnisku ma określone wytyczne, które muszą przestrzegać, więc zwracają pilną uwagę, co pasażerowie wnoszą na pokład samolotu.

Druciarstwo krótkofalowców było, jest i zawsze będzie na celowniku służb lotniskowych, więc nie warto pchać się na pokład samolotu np. z urządzeniami home made.


To czy można przewozić jakieś urządzenia samolotem jest często zawarte w ich dokumentacji technicznej. Dla przykładu przy pakietach akumulatorów Energizer jest takie info:

Can I travel in a plane with my Energizer® Power Pack?

Yes, Energizer® Power Packs can be brought on an airplane. All Energizer® Power Packs meet all international airline standard safety requirements (UN38.3). Because the Energizer® Power Packs contain a safe amount of lithium, offer a power management system and are encased with no outer contact points, they are considered safe and allowed on all flights.


Ps.
Latasz często z FT-817 i piszesz, że nigdy ci nie zabroniono jego wnosić a zastanowiłeś się - ile FT-817 jest na światowym rynku??

Tym samym nie dziw się więc, że na widok TH-D74 służby grymaszą, ponieważ jest nowy sprzęt..
  
SQ6GIT
12.04.2017 20:17:24
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JO81LB / JO80TU

Posty: 706 #2416887
Od: 2014-3-30
Dave, poproszę o odpowiedź na pytania... wesoły
_________________
siemdiesiattri de SQ6GIT
sq6git.blogspot.com
twitter.com/sq6git
  
Dave
13.04.2017 09:01:29
Grupa: Użytkownik

Posty: 13 #2417007
Od: 2017-4-11
    SQ6GIT pisze:

    Dave, poproszę o odpowiedź na pytania... wesoły



Sądzę, że udzieliłem już odpowiedzi na zadane pytania.

Jeśli jednak nadal masz pewne obawy co do moich odpowiedzi, to przy następnym wylocie do innego kraju, skontaktuj się osobiście z lotniskiem gdzie administracja wyjaśni ci dość dokładnie - czy dane urządzenie możesz zabrać na pokład samolotu w bagażu podręcznym?


Osobiście to dziwię się tobie, że kilkanaście lat korzystasz z komunikacji lotniczej a dziwisz się, że obsługa lotniska wie - jakie urządzenia można wnosić na pokład samolotu a jakie nie..

    SQ6GIT pisze:


    Latam od kilkunastu lat, kilka razy w miesiącu. Nigdy nie spotkałem się podczas kontroli, aby ktokolwiek weryfikował model urządzenia z mojego bagażu z listą - a trochę zabawek wożę, włącznie z TRX KF i UHF.


Po raz ostatni Ci napiszę - podczas kontroli obsługa lotniska wiele czynności robi tak, że ty tego nie widzisz.

Czego ty wymagasz, że Straż Graniczna będzie JAWNIE stać z listą i sprawdzać model oraz numer seryjny każdego urządzenia, jakie ma w bagażu pasażer? No proszę..
  
Electra23.04.2024 08:50:23
poziom 5

oczka
  
SQ9HT
13.04.2017 17:26:11
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Cracovia

Posty: 899 #2417159
Od: 2011-8-25
Gdzie te czasy, że do W5 leciałem z torbą pełną gratów, lipo bateriami a w podręcznym miałem tylko 817nd, th-72 i laptopa. I nic więcej...
Na szczęście pewnie radia były na tajnej liście znanych modeli, bo nikt się wtedy nie dopieprzył do radia tylko do laptopa nieznanej amerykańskiej firmy DELL i kazał włączać.
_________________
Pozdrawiam,
Tomek SQ9HT (ex SQ9OZH)
  
SQ6GIT
13.04.2017 22:42:12
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JO81LB / JO80TU

Posty: 706 #2417235
Od: 2014-3-30
    Dave pisze:

      SQ6GIT pisze:

      Dave, poproszę o odpowiedź na pytania... wesoły

    Sądzę, że udzieliłem już odpowiedzi na zadane pytania.

Tak, ale tak jak polityk, czyli niby coś odpowiedziałeś, ale naokoło i nie na pytanie... ;-)

    Dave pisze:


    Osobiście to dziwię się tobie, że kilkanaście lat korzystasz z komunikacji lotniczej a dziwisz się, że obsługa lotniska wie - jakie urządzenia można wnosić na pokład samolotu a jakie nie..

Skąd taki pomysł? Możesz wskazać, którą część mojej wypowiedzi tak intepretujesz?

    Dave pisze:


    Osobiście to dziwię się tobie, że kilkanaście lat korzystasz z komunikacji lotniczej a dziwisz się, że obsługa lotniska wie - jakie urządzenia można wnosić na pokład samolotu a jakie nie..

Nie, tak nie powiedziałem, znowu Twoja wyobraźnia dała znać. To ja się dziwię Twojej teorii, że istnieją jakieś niejawne listy konkretnych modeli urządzeń jedynie dozwolonych, skanowane przez super ukryte czujniki (sprzęt kłądę na taśmę zawsze w pokrowcu), za pomocą tajnych nieznanych nam procedur kontroli bezpieczenstwa.

    Dave pisze:


    Czego ty wymagasz, że Straż Graniczna będzie JAWNIE stać z listą i sprawdzać model oraz numer seryjny każdego urządzenia, jakie ma w bagażu pasażer? No proszę..

Nie, właśnie uważam, że byłby to absurd, ale tak odbieram Twoją teorię o liście zawierającej MODELE sprzętów.

Z wrodzonej uprzejmości oczko powiem tak:
- nie istnieją żadne tajne czy jawne listy modeli dozwolonych urządzeń, które można zabrać na pokład - to najzwyczajniej nieprawda i nie potrafiłeś poprzeć tej tezy ani źródłem ani żadnym spójnym wywodem
- istnieją KATEGORIE przedmiotów, których NIE można zabrać na pokład (podobnie jak istnieją też KATEGORIE przedmiotów zabronionych w ogóle czy to w kabinie czy w luku)
- kontrola bagażu to tylko to, co masz na bramkach security - nie ma tajnych czujników w toaletach, ukrytych skanerów w blatach stolików, itp. wesoły

Nie wprowadzaj forumowiczów w błąd na podstawie swoich wyobrażeń, a nie wiedzy i doświadczeń.

(uwaga powyższa całkowicie przyjazna, jedynie mająca na celu zdementowanie niepotwierdzonych wiadomości podanych przez kolegę)

Pozdrawiam ciepło!
_________________
siemdiesiattri de SQ6GIT
sq6git.blogspot.com
twitter.com/sq6git
  
SQ9APD
14.04.2017 20:54:47
poziom 6



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Kraków, KO00ac

Posty: 1517 #2417511
Od: 2011-8-14
Po Wielkanocy odezwę się do kumpeli, która służy zawodowo w SG na Balicach. Mam nadzieję, że wyśpiewa całą prawdę.
_________________
Pozdrawiam
Bartek SQ9APD
  
SQ9APD
18.05.2017 17:48:31
poziom 6



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Kraków, KO00ac

Posty: 1517 #2427063
Od: 2011-8-14


Ilość edycji wpisu: 1
Transceiver'ów nie ma na liście urządzeń zabronionych, ani konkretnych modeli, ani żadnych w ogóle. To tylko widzimisie oficera. Jeżeli uzna, że radio ma jechać w luku, to tak ma być. Jeżeli nie uda się go przekonać, że to urządzenie całkiem bezpieczne, można próbować rozmawiać z przełożonym. Czy gra warta świeczki, to już zależy od Was.
_________________
Pozdrawiam
Bartek SQ9APD
  
SQ6GIT
18.05.2017 21:51:59
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: JO81LB / JO80TU

Posty: 706 #2427103
Od: 2014-3-30
    SQ9APD pisze:

    Transceiver'ów nie ma na liście urządzeń zabronionych, ani konkretnych modeli, ani żadnych w ogóle.

Potwierdzam z doświadczenia - nigdy nie miałem problemów z wzięciem sprzętu do podręcznego - w krajach Unii, USA/Kanada, także w Rosji. Problem był w Dubaju, gdzie zabronili wnosić na lotnisko w bagażu podręcznym radiotelefony ręczne. Myślę, że taki Youkits przejdzie bez problemu.
_________________
siemdiesiattri de SQ6GIT
sq6git.blogspot.com
twitter.com/sq6git
  
Electra23.04.2024 08:50:23
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » RADIOSTACJE » YOUKITS HB1B

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny